ドヴォルジャーク オペラ「アルミーダ」より 第一幕 アルミーダのアリア

コンデジ(Olympus & Sigma)と日記
04 /18 2017
ドヴォルジャーク オペラ「アルミーダ」より
アルミーダのアリア(狩りをしていたアルミーダが恋に落ちる場面)



Za štíhlou gazelou v houštinu setmělou
暗い茂みに潜む、すらりとしたガゼルを
ráno jsem s veselou chvátala myslí;
私は見つけて、心躍っていたと思う。
náhle ve háje tmách
すると突然、深い木立ちから
divný mě schvátil strach,
不思議なおののきが私を襲った、
napjatý luk můj v prach sklonil se svislý!
引き絞った私の弓は、地面に突き刺さり撓んだ!
Jak zářný archanděl v zlaté se zbroji skvěl,
目も眩む黄金の鎧をまとった大天使のような方で
v duši mou tisíc střel sypaje zrakem,
私は心を千本の矢が貫いたように感じた
jak jsem ho ve snění vídala v tušení,
そうして私は息をのんで、彼を夢見心地で見た
k němu jsem v mlčení zřela jak mrakem.
空の雲を見上げるように、黙って彼を見つめた
Nežli jsem vztáhla dlaň,
私が手を差し出す前に、
šípem sboď moji laň,
私の獲物を彼の矢が貫いた、
schvátil ji a s ní v pláň pustil se dále,
獲物を倒すと、それを担いで彼は平原を行ってしまった
na mě se neohlíď, a přece z duše klid
私に目もくれずに、それでも私の心は平静を
vyrval mi, že můj cit ztápí se v žale.
失い、私は嘆き苦しむばかりだった。
Odešel - jen se mih´, jak paprsk ve větvích,
彼は行ってしまった- 瞬く間に、葉ずれの光のように
gazelou chtěla bych raněnou býti!
私はあの傷を負ったガゼルになりたかった!
S hrdostí jeho šíp nesla bych jistě líp,
誇り高く彼の矢に貫かれれば、私は遙かに幸せだったろう
sotva by krok můj shýb´ u cesty kvítí!
苦しい息の下で、一歩一歩歩み、野の花に辿り着けば!
S hrdostí jeho šíp nesla bych jistě líp,
誇り高く彼の矢に貫かれれば、私は遙かに幸せだったろう
sotva by krok můj shýb´ u cesty kvítí! 
苦しい息の下で、一歩一歩歩み、野の花に辿り着けば!
Odešel - jen se mih´, jak paprsk ve větvích.
彼は行ってしまった- 瞬く間に、葉ずれの光のように。

コメント

非公開コメント

ISATT

愛好する歌曲・カンタータの試訳集です。